metzvandijk.reismee.nl

Cherating

Dag allemaal,

Ik zit hier nu in een internetafeetje in Cherating. We zijn hier gisteren aangekomen vanuit Tioman. Morgen reizen we verder richting de Perhentian Islands (6 uurtjes met de bus).

Cherating is echt een doorreisdorp langs de oostkust. je kunt hier heel goed dingetjes regelen. Zo heb ik net toch maar vliegtickets naar thailand geboekt. Als je via de oostkust zuid thailand ingaat, moet je door een onveilig gebied. Dat moesten we maar niet doen met de kids. Met air asia vliegen we nu 7 augustus van kota bahru via kuala lumpur naar krabi in thailand.

Overigens geven die kinderen geen krimp tijdens het reizen. gisteren was toch een hele tour. achterop de auto bij john die ons naar de haven bracht en dan de speedboot naar het vaste land. gelukkig voor lau waren er minder golfen deze keer;). vervolgens de bus in en 4 uur naar cherating. ze luisteren onderweg naar verhaaltjes, ds-en, kijken wat filmpjes en dan is het voorbij. lau en ik kunnen relaxed uit het raam kijken en genieten van het mooie landschap. alleen als we dan nog naar een pensionnetje moeten lopen, gaan ze muiten (vooral de meiden). ik moet dan vaak aan duncan denken in griekenland.

hier hebben we een goede slaapplek met een zwembad naast een goed restaurant. beetje jammer alleen dat ik dacht op een sperzieboon te kauwen ipv een hele groene peper. die heeft twee keer pijn gedaan.

Hier aan de oostkust van maleisie is het heel mooi en vooral heel relaxed. we merken wel wat van de ramadan aangezien het hier grotendeels islamitisch is. eetcafeetjes gaan vaak pas open na 7 uur en op tioman deden ze er een paar dicht. maar daar hebben we geen last van. wel geinig is dat de kinderen genoeg krijgen van drie keer per dag uit eten.pannenkoeken met verse jus in de ochtend, pannenkoeken met verse jus in de middag en 's avonds weer..... lau en ik vinden dat wel jammer maar daar moeten we wat op gaan verzinnen.

Overigens thomas, we zitten niet in coralview maar in mama's. veel was vol en daar hadden ze nog plek. het zit wel op hetzelfde strand. hopelijk kan mees de schat vinden....

dag allemaal,

Lau, mees, fiene, nina en mark

Kalinka

Klinkt alsof jullie super aan het genieten zijn! En wat een leuke foto's! In cherating kan je overigens erg goed Indiaas eten..als jullie nog de kans hebben, zeker het proberen waard! Veel liefs

Thomas & Suus

Jullie verhalen klinken erg goed en we verlangen daardoor weer terug naar de banana pancakes. Vanuit Mama's place kun je via een bruggetje makkelijk naar het mooie strand bij het Perhentian Resort lopen. Bij Mama's place kun je heerlijke vissen eten alleen zonder bier. Bij de tent ernaast kun je ook vanalles bestellen (indiaas, zelfs pizza) en het mooie is dat je hier biertjes kan drinken die je bij de tent daarnaast weer koopt (Reef). Doe de groetjes aan de Filipijnse serveerster Irene bij de tent naast Mama's Place van de Nederlanders die haar aan de rode wijn en monkeyjuice hebben gekregen. Heel veel plezier!

mark

Thomas, we hebben de schat gevonden. Ze vonden het heel leuk om te zoeken. Het graven duurde nog wel even:)